Lancering campagne projectverpleegkundigen Brabant

Hoewel de personeelstekorten in de zorg het laatste jaar zijn teruggelopen, blijft de schaarste aan verpleegkundigen onverminderd aanhouden. Bender lanceert daarom in samenwerking met Jobsrepublic een campagne om ‘latent’ werkzoekenden door een op de persoon toegesneden boodschap.

Bender investeert stevig in de ontwikkeling van haar medewerkers. Zo start in augustus alweer het derde verpleegkundige traineeship waarbij verpleegkundigen niveau 4 naast hun werk de verkorte hbo-v opleiding volgen. De organisatie is landelijk werkzaam en heeft de ambitie om de komende jaren verder door te groeien. Hiervoor is Bender continue op zoek naar nieuwe medewerkers.

Groeien, maar hoe?

Bender bewandelt alle reguliere wegen. Een uitgebreid recruitmentteam die continue in gesprek probeert te komen met kandidaten die actief op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. De zoektocht naar een nieuwe aanpak leidde uiteindelijk naar een samenwerking met Jobsrepublic, vorig jaar winnaar van een Werf & Award voor meest innovatieve recruitmentcase.

 

Vacature Projectverpleegkundige Bender from Jobsrepublic on Vimeo.

De kandidaat als vertrekpunt

De aanpak van Jobsrepublic richt zich met name op dat deel van de arbeidsmarkt dat níet actief op zoek is naar een baan, dus ook nooit op jobboards of werkenbij-sites komt, maar dat wel interesse heeft als er een aanbod langskomt dat exact aansluit op de wensen en behoeften. Deze doelgroep wordt vervolgens bereikt via social media, door middel van ‘hypertargeting’, met een boodschap die de kandidaat als vertrekpunt neemt.

Campagnepagina

Er is een speciale ‘werken bij’ campagnepagina gemaakt die heel specifiek gaat over de voordelen die Bender déze kandidaat te bieden heeft. Om verbinding te creëren met de doelgroep kent de campagne nieuw beeldmateriaal. Zowel fotografie als video. Hierbij is bewust gekozen voor collega’s die al bij Bender in dienst zijn.

Dit levert het meest authentieke beeld op’, aldus Iris Zwanink, manager recruitment zorg bij Bender.

Retargeting

Op basis van een reeks indicatoren wordt bepaald of de kandidaat daadwerkelijk geïnteresseerd is. Zodra dit het geval is, wordt hij of zij toegevoegd aan de retargeting-pool toe. Zij krijgen dan in de weken erna de vacature vaker te zien via social media en advertentienetwerken. Door de herhaling in deze overwegingsfase hopen we meer conversies te realiseren.

Benieuwd naar de campagne?

Neem een kijkje in het leven van projectverpleegkundige Joris, of lees alles over de campagne op de ‘Werken bij’ pagina.

‘Werken bij’ pagina